7:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci: ·gry i zabawy dydaktyczne, wspomagające rozwój dziecka Praca indywidualna i praca w małych zespołach. |
8:00 – 8:45 | Zabawy integrujące grupę.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe – rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę oraz zabawy logopedyczne. |
8:45 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania. Gimnastyka poranna. Czynności higieniczno- porządkowe, samoobsługowe. |
900– 930 | Śniadanie i realizacja zadań programowych w tym zakresie |
9:30 – 10:30 | Realizacja zadań edukacyjnych stymulujących rozwój dziecka, zgodny z jego możliwościami, z uwzględnieniem zadania diagnostyczno – prognostycznego poprzez zajęcia z całą grupą. |
10:30 – 11:00 | Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci oraz zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela, obserwacje. |
11:00 – 11:45 | Spacery, wycieczki, zajęcia sportowe, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze w terenie. |
11:45 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe |
12:00 – 12:45 | Obiad i realizacja zadań programowych w tym zakresie. |
12:45 – 13:15 | Ćwiczenia relaksacyjne.
Głośne czytanie dzieciom. |
13:15 – 14:15 | Swobodna aktywność dziecka. Zajęcia dodatkowe. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, praca indywidualna. Rozwijanie specyficznych właściwości psychofizycznych, cech, uzdolnień. Zabawy na placu zabaw |
14:15 – 14:30 | Przygotowanie do podwieczorku- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. |
14:30 – 14:55 | Podwieczorek |
14:55– 16:00 | Czynności higieniczne i samoobsługowe.
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Gry i zabawy badawcze, rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia rekreacyjne i rozwijające aktywność indywidualną i społeczną dziecka. Rozchodzenie się dzieci do domu. |